Honlap neve
Szlogen kell ide.

MENÜ

Webber megbánta túlzott silverstone-i szókimondását

 

A Brit Nagydíjon diadalmaskodó Mark Webber elismerte, hogy a silverstone-i kvalifikáció előtt történtek miatt meglehetősen zaklatott állapotban volt, dühében pedig olyan dolgokat mondott, amiket nem lett volna szabad a nagyvilág előtt. Az ausztrál pilóta elmondta, maximálisan tiszteli a Red Bull Racinget, de ugyanezt elvárja tőlük is, a kivételezés helyett pedig egyenlő bánásmódot szeretne.

 

Mint ismert, a silverstone-i futam időmérője előtt a Red Bull vezetése úgy döntött, hogy Webber autóján lévő új fejlesztésű első légterelőt átteszik Vettelére, mivel a német pilóta a szabadedzésen eltörte a sajátját. Ez a lépés igencsak feldühítette az ausztrált, aki az interjúk során nem rejtette véka alá véleményét.

"Jogos a beismerés, hogy túl sokat mondtam a nyilvánosságnak. Nem szerettem volna ennyire kifakadni, de sajnos megtettem. Ami a szívemen, az a számon, igyekszek mindenkivel őszinte lenni. Nem akarok semmiféle kivételezést, csak fair bánásmódot. Semmit nem szabad elfogadni, ami egy kicsit is megnehezíti a helyzetet"- mondta a Daily Mail riporterének a Red Bull Racinggel nemrégiben 2011 végéig szerződést hosszabbító Webber.

A harminchárom éves pilóta több mint egy héttel az események után elismerte, kissé túl hevesen reagált a csapat döntésére, ami miatt rendkívül csalódott volt. Utólag azt is belátja, hogy nehéz helyzet állt elő, mivel ez volt az első alkalom, hogy valamely alkatrészből ilyen kevés állt a Red Bull rendelkezésére.

Webber kifejezte azon reményét is, hogy a jövőben hasonló helyzetben ő lesz a kedvezményezett. "Ő (Vettel) kapta a szárnyat, mert jobb helyen állt a bajnokságban. Most én vagyok előrébb, ezt a logikát követve pedig így kellene történnie"- tette hozzá az egyéni pontverseny harmadik helyén álló versenyző.

A Brit Nagydíjon eddigi F1-es pályafutása ötödik győzelmét szerző Webber szerint az eset miatt semmi problémája nem volt Vettellel, kizárólag a csapatra volt dühös. Mivel mindketten esélyesek a világbajnokság megnyerésére, azzal is tisztában van, hogy az elkövetkező futamokon tovább éleződhet a versengés köztük.

"Sebastian semmi rosszat nem tett a hétvége során. A verseny után odajött, és kezet fogott velem, majd húsz percet töltöttem a szerelőivel. A szóbeszédek, miszerint a csapaton belül nem jönnek ki egymással a szerelők, abszolút nem igaz. Senkinek nincs szüksége ellenségekre"- zárta nyilatkozatát Webber.

 

 

Buemi mégiscsak a Toro Rossónál marad 2011-re is

 

Néhány nappal azt követően, hogy Sébastien Buemi kikérte magának, még nem írta alá 2011-es szerződését a Toro Rossóval, a svájci pilóta úgy nyilatkozott, biztosan az olasz kiscsapatnál marad.

 

A múlt héten a Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost egyik nyilatkozatában elhintette, hogy a következő Forma-1-es idényre is megtartják Sébastian Buemit és Jaime Algersuarit.

 

Az ilyen hírnek általában örülni szoktak a fiatal versenyzők, Buemi azonban azt hajtogatta, ő bizony még semmit sem írt alá a kiscsapattal, és más lehetőségeket is mérlegel. A hétvége során talán ő is ráébredt arra, hogy más lehetősége lényegében nincs is, így hétfőn már másként nyilatkozott az autosport.com-on.

"Szinte az egész eddigi pályafutásomat a Red Bullnál töltöttem, és szerződésem van velük a közeljövőre, beleértve a jövő évet is. Nem írtam alá semmit, mert nincs mit aláírni! Nagyon boldog vagyok ott, ahol jelenleg vagyok, és tisztában vagyok azzal, hogy a Red Bull nélkül nem tartanék itt"- mondta a 21 éves svájci pilóta, aki tehát 2011-ben is a Toro Rosso alkalmazottjaként szerepel majd a bajnokságban.

 

 

A Ferrari másként emlékszik Alonso büntetésére, mint az FIA

 

A Ferrari F1-es istállója szerint a múlt hétvégi Brit Nagydíjon a Fernando Alonsóra kiszabott bokszutca-áthajtásos büntetéssel kapcsolatos kommunikáció során, amely a csapat és a versenyirányítás közt zajlott, nem egészen úgy történt minden, ahogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) állandó versenyigazgatója utólag állította. Az igazság tisztázása érdekében az olasz csapat nyilvánosságra hozta az ominózus rádióbeszélgetés tartalmát.

 

A silverstone-i futam után néhány nappal Charlie Whiting versenyigazgató azt nyilatkozta, hogy a Ferrari elkerülhette volna a büntetést, amennyiben eleget tesznek a kérésnek, és Alonso visszaengedi maga elé Robert Kubicát. Whiting szerint erre háromszor is felhívták a maranellóiak figyelmét, a Ferrari csapatmenedzsere, Massimo Rivola ezzel szemben Gazzetta dello Sport című lapnak elmondta, erre nem igazán volt lehetőségük.

 

"Ezen nincs mit vitatni, a tények alapján világosan látszik, miért hozott bizonyos döntéseket a Ferrari azt követően, hogy Alonso megelőzte Kubicát"- jelentette ki határozottan az olasz szakember.

A csapat által nyilvánosságra hozott anyagból kiderül, hogy Alonso manővere után egy másodperccel, 13 óra 31 perc 6 másodperckor Rivola rádión megkérdezte Charlie Whiting véleményét az esetről. "Láttad az előzést? Szerintünk nem volt elég hely hozzá." Whiting válaszában időt kért, hogy elemezhessék a televíziós felvételek képeit.

Nem egészen két perccel az előzés és az első hívás után a Ferrari ismét kapcsolatba lépett a versenyirányítással, miközben Alonso már több mint egy kört teljesített, és sikerült jelentős előnyre szert tennie a Renault pilótájával szemben. Whiting közölte a csapattal, hogy a versenybírók szerint Alonsónak vissza kellene engednie maga elé Kubicát. Rivola megerősítést szeretet volna, és megkérdezte:"Ez a döntés?" "Nem, de mi így látjuk."- felelte Whiting.

A pályán eközben Alonso megelőzte Alguersuarit is, Kubica hátránya pedig tovább nőtt. A csapat tájékoztatása után Rivola harmadszor is hívta Whitingot, és közölte vele, hogy Alonso két pozíciót veszített volna, ha akkor adja vissza helyezést Kubicának. A beszélgetés közben Barrichello is elment a műszaki hibával küszködő lengyel mellett, aki így már három pozícióval volt a Ferrari mögött.

A versenyigazgató eközben válaszolt Rivolának: "Megadtuk a lehetőséget, hogy eldöntsétek, megteszitek-e vagy nem. A versenybírók meg fogják hallgatni a pilótákat a futam végén, de megértem az álláspontotokat."

13 óra 35 perc 30 másodperckor Kubica Renault-ja műszaki hiba miatt megállt, így Alonso már nem tudta visszaengedni maga elé vetélytársát. Újabb tíz perc elteltével a stewardok úgy döntöttek, kivizsgálják az előzést.

13 óra 46 perc 26 másodperckor a versenybírák mindössze 55 másodpercnyi tanácskozás után bokszutca-áthajtásos büntetést szabtak ki Alonsóra a negyed órával korábban történt manőver miatt.

 

 

 

 

Zsinórban harmadszor Webberé az 1. hely

Az ausztrál a Török Nagydíjon ismegnyerte az időmérőt, Schumacher kicsúszása miatt Button megtorpant. Alonso hibázott, csak 12., nem jött be a Ferrari taktikája.

A Spanyol- és a Monacói Nagydíj után a Török GP-n is Mark Webber volt a leggyorsabb az időmérőn, megszorítani sem tudták.

Az első harmadban semmi váratlan nem történt, a másodikban viszont kiesett Fernando Alonso. A kétszeres bajnok egyetlen körrel akart bejutni a legjobb tízbe, de elfékezte magát, és a következő fordulójával már csak 12. lett.

A döntő harmadban Webber a hajrában élre állt, Hamilton nem tudta megelőzni, az érkező Jenson Button nem is tehette volna: Michael Schumacher a leggyorsabb kanyarban kicsúszott, sárga zászló lépett érvénybe.

A világbajnok lelassított, míg Vettel már az első kanyarban elrontotta utolsó körét, így nem eröltette tovább. Kiesésével Schumacher maradt az 5., ami legjobb kvalifikációs eredménye visszatérése óta.

Vettel harmadik, Button negyedik pozícióján nem tudott javítani, a német állítja, kerékhiba hátráltatta.

Vasárnap Webber sorozatban harmadik futamgyőzelméért indul, csapata, a Red Bull továbbra is százszázalékos az idei időmérőkön.

 

A Ferrari 800. GP-je következik

Különleges mérföldkőhöz érkezik a vasárnapi Török Nagydíjon a Ferrari Forma-1-es csapat, az isztambuli lesz ugyanis az istálló 800. Grand Prix-je az autósport elitkategóriájában. Az F1 1950-es indulása óta mindössze 26 futamot hagyott ki a csapat, de az egyetlen a mezőnyben, amely minden idényben ott volt az indulók között.

„A Ferrari a Forma-1. És a Forma-1 a Ferrari” - idézik gyakran a sorozat irányítójának, Bernie Ecclestone-nak egy kedvelt mondását.

A Ferrari a pilóták versenyében 15, az istállók között pedig 16 világbajnoki címet ünnepelhetett, s összesen 211 futamot nyert. Az isztambuli versenyen a jubileum alkalmából különleges logó díszíti majd a két jelenlegi pilóta, Fernando Alonso és Felipe Massa autóját.

 

Kubica nyerte a 3. edzést, Alonso összetörte a Ferrarit

 

Számos kisebb-nagyobb rontás jellemezte a Monacói Nagydíj harmadik, egyben utolsó szabadedzését, amelyen végül Robert Kubica bizonyult a leggyorsabbnak a Renault-val. Fernando Alonso összetörte Ferrariját, és egyelőre nem tudni, a szerelők mennyire tudják helyrehozni az autót az időmérőig.

Monacóban napos, száraz idő fogadta a mezőnyt szombaton délelőtt, a levegő hőmérséklete 21 Celsius-fok körül alakult, az aszfalton ennél néhány fokkal mértek melegebbet.

Elsőként a Renault pilótapárosa, Vitalij Petrov vezetésével, hajtott ki a pályára, de szép sorban a többiek is, egy-két kivételtől eltekintve, csatlakoztak hozzájuk, majd ahogyan az lenni szokott, mindannyian tértek is vissza szerelőikhez autóik átvizsgálásának céljából.

Az első mért kör megtételére jó 10 percet kellett várni, Jaime Alguersuari, Toro Rossóján a keményebb keverékű abroncsokkal 1:19.939-es időt repesztett, az eredmény azonban még messze elmaradt Fernando Alonso csütörtöki legjobbjától. Csakúgy, mint Michael Schumacher első gyorskörének ideje is, a német ugyan jócskán megjavította Alguersuari eredményét, várható volt, hogy 1:18.743-nál jobbak is születnek majd szombaton délelőtt.

Közel 20 perccel az utolsó szabadedzés megkezdését követően Alonso vette át a vezetést a Ferrarival, aki 1:16:266-os idővel ugrott az élre. A Monacóban eddig remek formában lévő spanyol azonban röviddel ezután a 3-as kanyarban (Massenet) elvesztette uralmát F10-ese felett és a védőkorlátnak csapta autóját, amelynek jobb oldala nagyon csúnyán összetört. Kérdéses, hogy mennyire tudják helyrehozni a szerelők a sérüléseket az időmérő edzésig.

Mindeközben Robert Kubica ugrott az élre a Renault-val, aki már az első edzésnapon is jól teljesített, és folyamatosan ott autózott az élbolyban, ám nem sokáig örülhetett az első helynek, hiszen Lewis Hamilton vette át a vezetést. Percekkel később azonban ismét Kubica állt az élre, akitől ezúttal Sebastian Vettel próbálta elvenni az első helyet, eredménytelenül. Nem úgy a Red Bull Racing másik pilótája, Mark Webber, aki bő negyed órával a leintés előtt 1:15.210-es idővel vette át a vezetést, és akinek autóján ekkor már a lágyabb keverékű gumik teljesítettek szolgálatot.

Az utolsó percekben rettentően benépesült a monacói utcai pálya, és sorra változtak a helyezések nemcsak a top tízben, de a középmezőnyben is, egyedül Webber őrizte vezető helyét, mígnem kevesebb, mint két perccel a leintés előtt, bár a Red Bull Racing ausztrálja is javítani tudott, Kubica vette át ismét a vezetést. A remek formában lévő lengyel ráadásul úgy került Webber elé, hogy az utolsó szektorban két lassabb autót is előznie kellett a szűk monacói pályán. Az utolsó edzést már leintették, ám akik gyorskörön voltak, befejezhették a köröket, így történt meg az, hogy Kubica és Webber közé Felipe Massa furakodott be a Ferrarival, aki négy századmásodpercre közelítette meg renault-s kollégáját. A trió, amelynek tagjai mindannyian 1:14-es időt értek el, végül szerencsések voltak az aszfaltcsíkon lévő forgalom tekintetében is, hiszen többen is, köztük Schumacherrel, kényszerültek arra, hogy elvegyék lábukat a gázpedálról az utolsó percekben a lassabb autók miatt.

Az első három helyet megszerző pilóta mögött végül Hamilton, Vettel, a két Mercedes, Schumacher és Rosberg sorrendben, illetve Sebastian Buemi (Toro Rosso), Adrian Sutil (Force India) és Jenson Button (McLaren) időeredményei kerültek még be a top tízbe, míg Alonso a 16. helyig esett vissza.

Ahogyan arról a felvezetésben is szó esett, számos incidenst lehetett látni az utolsó, már csak egyórás szabadedzés során, amelyen nyilvánvalóan Alonso ütközése bizonyult a legnagyobb szenzációnak. Az Autosport szerint a spanyol azt nyilatkozta, hogy nem műszaki, hanem vezetői hiba miatt törte össze a Ferrarit. A maranellóiak másik pilótáját, Massát ugyanakkor egy hajszál választotta el attól, hogy Alonsóhoz hasonlóan járjon, ő azonban szerencsésebbnek bizonyult a Loewsnél és az Uszoda kijáratánál.

A Force India számára sem alakult tökéletesen a harmadik tréning, hiszen nem elég, hogy Vitantonio Liuzzi csak bő húsz perccel az edzés kezdete után tudott igazából hozzálátni a munkához, Sutil autója még meg is sérült. A német a Kaszinó téren pördült meg, és versenygépének hátsó része súrolta a védőkorlátokat. Sutil bár folytatta a szabadedzést, a Force India hátsó szárnyát ki kell cserélni a kvalifikációra.

Schumacher és Petrov is azok között volt, akik okoztak meleg pillanatot csapataiknak, mindketten a pálya Mirabeau névre keresztelt pontján rontottak, de végül egyikük versenygépe sem sérült meg. Timo Glock mechanikai hiba miatt fejezte be idejekorán az utolsó gyakorlást, míg Heikki Kovalainen Lotusának váltójából a második fokozat ment el.

Az eseménydús utolsó szabadedzés után nem kizárt, hogy a 14 órakor kezdődő kvalifikáció is hasonlóan alakul majd, amelyen tehát nem lesz elég gyorsnak lenni, a versenyzőknek tökéletesen összpontosítaniuk is kell a szűk utcai pályán, ha nem akarnak a védőkorlátnak csapódni.

 

 

Schumacher a régi sikereiből profitálna Ausztráliában

 

Michael Schumacher, a Mercedes hétszeres világbajnok német pilótája nagyon várja már a Formula–1-es szezon második futamát , a jövő hét végén megrendezendő Ausztrál Nagydíjat, hiszen szép emlékeket őriz a melbourne-i pályáról. Az istálló csapatfőnöke, Ross Brawn úgy véli, néhány futamon belül a legjobbakkal is felveszik majd a versenyt.

Schumacher Ausztráliában még jobb eredményt vár magától (Fotó:              Action Images - archív)
Schumacher Ausztráliában még jobb eredményt vár magától (Fotó: Action Images - archív)

„Az Ausztrál Nagydíj mindig a versenynaptár egyik csúcspontja volt, mindig is úgy gondoltam rá, mint az egyik legjobb futamra. Sok szép emléket őrzök Melbourne-ből, és a legtöbbször izgalmas versenyeket láthattak itt a nézők" – idézte fel a múltat Michael Schumacher, aki négyszer állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára az Ausztrál GP-n (2000, 2001, 2002, 2004), és ezzel ő a nagydíj történetének legeredményesebb versenyzője.

A jelenlegi mezőnyből egyébként Schumacheren kívül a másik három világbajnok, Jenson Button, Lewis Hamilton és Fernando Alonso győzött még Melbourne-ben – mindannyiukat egyszer-egyszer intették le elsőként.

„Nagyon boldog vagyok a bahreini eredménnyel. A hatodik helyemet jónak tartom, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy milyen kevés alkalommal vezettem F1-es autót a visszavonulásom óta. Biztos vagyok benne, hogy a melbourne-i viadal segít abban, hogy még jobban visszarázódjak a ritmusba, már nagyon várom a versenyt" – tekintett előre a 41 éves német, aki azt is elárulta:  szokásának megfelelően ezúttal is jó előre megérkezett Ausztráliába, hogy megfelelően készülhessen fel a futamra.

Schumacherhez hasonlóan a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn is bizakodva tekint a jövőbe, és úgy véli, az elkövetkező hetek során közelebb kerülhetnek a két legerősebb alakulathoz, a Ferrarihoz és a Red Bullhoz. „A csapat jó munkát végzett Bahreinben, de elismerjük, hogy nem voltunk eléggé versenyképesek, és dolgoznunk kell azon, hogy csökkentsük a hátrányunkat" – mondta Brawn.

„Elégedett voltam Nico (Rosberg) és Michael (Schumacher) teljesítményével, és azzal is, ahogyan együtt dolgoztak, hogy minél több információt adjanak az autó fejlesztéséhez. A gépünk alapvetően erős, és készen van a fejlesztési terv az elkövetkező futamokra, amelynek segítségével javulhat annyit a teljesítményünk, hogy a legjobbak között legyünk" – tette hozzá a Mercedes GP főnöke.

 

Formula-1: 2016-ig biztosan lesz futam az olaszországi Monzában

Bejelentették, hogy a Formula–1-es Olasz Nagydíjat 2016-ig biztosan Monzában rendezik, miután meghosszabbították a megállapodást az olasz várossal.

Bernie Ecclestone, a Formula–1 kereskedelmi jogainak fő tulajdonosa korábban úgy nyilatkozott, szerződést kötött Rómával egy utcai futam megrendezésére.

 

 

A McLaren, Red Bull, Mercedes trió a két kiállás mellett

A Formula-1-es csapatok közül a McLaren, a Red Bull és a Mercedes vezetői nyíltan kiálltak amellett, hogy nagyon gyorsan meg kell változtatni a boxkiállásra vonatkozó szabályokat, kötelezővé kell tenni a két kiállást. A Ferrari szerint nem szabad elhamarkodott döntést hozni.

Hamilton (balra) a boxkiállásnak köszönhetően előzte meg Rosberget – a Mclaren és a Mercedes egyetért: több kiállásra lenne szükség (Fotó: Action Images)

Mint ismeretes, a Formula-1-es pilóták és csapatvezetők elsősorban azért elégedetlenkedtek a vasárnapi Bahreini Nagydíjat követően, mert az évad első versenyén (amely a Ferrarival versenyző spanyol Fernando Alonso győzelmével fejeződött be) szinte lehetetlen volt az előzés.

A Mercedes a McLaren és a Red Bull szerint azonnali változtatásra van szükség, kötelezővé kell tenni a két boxkiállást.

Arról már beszámoltunk, hogy a McLaren csapatfőnöke, Martin Witmarsh szerint felül kell vizsgálni a jelenlegi szabályokat, egyetért vele a Red Bullt irányító Christian Horner és a Mercedest vezető Nick Fry is, mindketten a két kiállás kötelezővé tétele mellett érveltek.

A legmarkánsabb véleményt utóbbi sportvezető fogalmazta meg.

„Mindenki látta, hogy nem a bahreini volt minden idők legizgalmasabb Formula–1-es futama és az teljesen egyértelmű, hogy valamit tennünk kell. A mi vevőink azok az emberek, akik nézik a futamokat és nekünk mindent el kell követnünk az ő szórakoztatásuk érdekében" – mondta az autsport.com-nak Fry, aki szerint a labdarúgó világbajnokság évében különösen fontos , hogy izgalmasak legyenek a futamok, ugyanis a szponzorok sokkal jobban megfontolják, mibe fektetik a pénzüket .

A Ferrari részéről Stefano Domenicali csapatfőnök ugyanakkor úgy véli, nem szabad elhamarkodott döntést hozni.

„Megértem ha sokan csalódottak az első futam után, de meg kell várnunk még néhány versenyt, és ezt követően több tapasztalat birtokában kell eldöntetnünk, hogy szükség van-e változtatásra" – nyilatkozta Domenicali.

FIFA: Indonézia sem a 2018-as, sem a 2022-es vb-t nem rendezheti meg

A Nemzetközi Labdarúgó-szövetség (FIFA) kizárta Indonéziát a 2018-as, illetve 2022-es világbajnokság megrendezésére kandidáló országok közül.

„Mivel az illetékesek több fontos dokumentumot sem adtak le a megadott határidőig, Indonéziát kizártuk a 2018-as, illetve a 2022-es világbajnokság megrendezésére pályázók köréből” – tájékoztatott pénteki nyilatkozatában Jerome Valcke, a FIFA főtitkára.

Ki melyik csapathoz szerződik jövőre?

A 2010-es rajtrács egyelőre meglehetősen képlékeny, de mivel Fernando Alonso a Ferrarihoz igazol, ahonnan Kimi Räikkönen távozik, Robert Kubica pedig a megszűnés felé sodródó BMW-t elhagyva a Renault-nál folytatja a pályafutását, a mezőny mindenképpen jelentősen át fog rendeződni. Olyannyira, hogy néhány nagy csapat felállása is kétséges. A Toyotának például egy versenyzője sincs, miután Jarno Trulli viszonya végleg megromlott az elnök John Howett-tel, Timo Glock pedig állítólag aláírt, vagy rövidesen aláír a Renault-hoz, Kubica mellé. Még arra is maradt egy halvány esélye, hogy a Toyotánál maradjon, bár a japán istállónak - különösen az alapítása utáni években - szokása volt teljesen lecserélni a pilótapárosát. Látványos brazíliai bemutatkozásával Kamui Kobayashi fontos lépést tett afelé, hogy leszerződtessék, de a csapat állítólag tárgyal Heikki Kovalainennel is, akinek a McLarennél kifelé áll a szekere rúdja, s aki ennek ellenére elég nyugodtnak tűnik ahhoz, hogy a jövője rendezett legyen.

A Williams szintén teljes vérfrissítésen fog átesni - Nico Hülkenberg, az A1GP és a GP2 bajnoka a hírek szerint már alá is írt hozzájuk, a másik pilótaülésükre pedig Rubens Barrichello tűnik a befutónak (aligha véletlen, hogy a brazil versenyző az utóbbi napokban rendszeresen nyilatkozott pozitívan a grove-i istállóról). Nico Rosberg már hivatalosan is bejelentette, hogy távozik a Williamstől, és csaknem biztos, hogy a régóta német pilótára vágyó Mercedes valamelyik csapatánál fog kikötni. Várhatóan a Brawn GP-nél, már csak azért is, mert ha a Mercedes hosszú távon nem a McLarennel, hanem a Brawnnal képzeli el a jövőjét, szüksége lesz egy erős versenyzőre, akire építhet. Barrichello mellett paradox módon az aktuális világbajnok, Jenson Button helye sem biztos a Brawnnál, bár feltehetően úgyis sikerül megállapodnia velük a fizetéséről, és - ahogy a Red Bull főnöke, Christian Horner éppen ma jegyezte meg - semmiképpen sem fog állás nélkül maradni, mert a piacon jelenleg nagy a kereslet iránta.

A 13 csapat közül egyelőre csak a Ferrari és a Red Bull felállása garantált. Azok a versenyzők, akik nem kapnak helyet egyik bejáratott alakulatnál sem - például Jarno Trulli és Nick Heidfeld -, feltehetően a három új istálló valamelyikénél fognak kikötni. Az újaknak ugyanis szükségük van a tapasztalatukra, és a józan paraszti ész (ami egyébként a Forma-1-ben gyakran hiánycikk) is azt diktálja, hogy egy rutinos pilóta mellé egy lelkes újoncot szerződtessenek.

A McLarennél már a héten egyértelművé tették, hogy csak az idényzáró Abu Dhabi Nagydíj után kezdenek tárgyalni Kovalainen utódjáról, ám a következő 10-12 napban, ha a rallyzással is kacérkodó Räikkönen jövője tisztázódik, várhatóan a kirakós sok darabja gyorsan a helyére kerül majd. És, mivel ez egy ilyen játék, alighanem lesznek meglepetések is.

A feltételezett 2010-es mezőny:

A feltételezett 2010-es mezőny
A hivatalosan is üléssel rendelkező versenyzők neve mögött nincs kérdőjel, míg azokat, akiknek majdnem biztos a helyük, egy, az állásra jó eséllyel pályázókat pedig két kérdőjellel tüntettük fel.

Brawn
Jenson Button (?), Nico Rosberg (?)

Red Bull
Sebastian Vettel, Mark Webber

Ferrari
Fernando Alonso, Felipe Massa

McLaren
Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen (?), Heikki Kovalainen (??), Nico Rosberg (??), Jenson Button (??)

Toyota
Kamui Kobayashi (?), Heikki Kovalainen (?), Timo Glock (??), Jenson Button (??), Nick Heidfeld (??)

Williams
Nico Hülkenberg (?), Rubens Barrichello (?)

Renault
Robert Kubica, Timo Glock (?), Romain Grosjean (??)

Force India
Adrian Sutil (?), Tonio Liuzzi (?)

Toro Rosso
Sébeastien Buemi (?), Jaime Alguersuari (?)

Campos, Manor, US F1, Lotus, BMW Sauber-utód
Bruno Senna (?), Lucas di Grassi (?), Anthony Davidson (?), Jarno Trulli (?), Pedro de la Rosa (??), Marc Gené (??), Christian Klien (??), Takuma Sato (??), Kyle Busch (??), Nelsinho Piquet (??), Vitalij Petrov (??), Jonathan Summerton (??),

 

A csapatok akár 15 milliót is elkérhetnek egyes pilótáktól



A gazdasági válság hatásai nem csak a gyári csapatok távozásán mutatkozik meg a Forma-1-ben, ugyanis azoknak is szorosabbra húzott nadrágszíjjal kell boldogulniuk, akik végül a maradás mellett döntenek. A pénzügyileg mostoha időszakban a csapatoknak egyre nehezebb tőkeerős szponzorokat találniuk, ezért a kieső összeget a sportba kívánkozó versenyzőktől próbálják megszerezni. A Force India háromnapos tesztlehetőségére jó eséllyel pályázó, ám arról végül lemaradó Neel Jani amondó, egyes csapatoknál csak az számít a versenyzők kiválasztásánál, hogy kinek vastagabb a pénztárcája. "A Forma-1 rengeteg pénzbe kerül, és már nem olyan könnyű szponzorokat találni mint öt vagy hat évvel ezelőtt. Mindannyian tudjuk, mi megy most az F-1-ben: három-négy csapatot leszámítva a pénz a döntő kritérium" - panaszkodott a svájci versenyző a tsr.ch-nak adott interjújában, hozzátéve, hogy egyes istállók "6 és 15 millió euró összegű" szponzorpénzt kérnek a versenyzőktől. A korábbiakban Bruno Senna is elmondta, kizárólag a Campos nem követelt tőle súlyos pénzeket, ám csapattársa így is nagy valószínűség szerint az a Vitaly Petrov lesz, akinek a neve szponzori háttere miatt évről évre felmerül a csapatoknál. Ezzel egyidőben a USF1 szóban már meg is egyezett a 11 millió dollárnyi zsebpénzzel érkező José María Lópezzel.

 

A csapatfőnökök szerint Vettel volt a legjobb idén


Az Autosport által lebonyolított titkos szavazáson a tíz jelenlegi istálló csapatfőnöke a vb-ezüstöt elhódító Sebastian Vettelt találta 2009 legjobb versenyzőjének. Az egyes alakulatok vezetői által felállított rangsort az F-1-es 10-8-6-5-4-3-2-1-es pontrendszer szerint értékelték, melynek során az alábbi végeredmény született:

http://www.topnews.in/files/Sebastian-Vettel.jpg

1. Sebastian Vettel - 76 p.
2. Jenson Button - 67
3. Lewis Hamilton - 65
4. Fernando Alonso - 39
5. Rubens Barrichello - 35
6. Kimi Räikkönen és Mark Webber - 30
8. Felipe Massa - 19
9. Robert Kubica -10

10. Adrian Sutil - 8

 

 

 

A végeredmény kialakulását követően az Autosport megszólaltatta a csapatfőnökök favoritját, Vettelt. "Megtiszteltetés, hogy így értékeltek egy ilyen izgalmas szezon után, melyben rengeteg hullámhegy és hullámvölgy volt. Mindazonáltal a szavazatok nem segítenek abban, hogy jövőre gyorsabb legyek a pályán, ezért a következő szezonban továbbra is saját magamnak kell bizonyítanom" - fogalmazott a német. A versenyző Red Bull-os főnöke, Christian Horner is elégedetten böngészte a listát. "Sebastian fantasztikus idényt futott 2009-ben, és biztos vagyok benne, hogy a jövőben világbajnokká válik. Néha hajlamosak vagyunk elfelejteni, mennyire fiatal is ő. Ennek ellenére roppant érett abban a tekintetben, ahogy az autóval és a mérnökeivel dolgozik. Nagyszerű látni, hogy a tehetségét mások is felismerik, és nagyon várjuk már a közös munkát a következő években is" - mondta.

Brawn: A gyártók jövés-menése természetes folyamat

Ross Brawn szerint nem kell kétségbe esni amiatt, hogy egy éven belül három autógyártó is hátat fordított a Forma-1-nek, mert amíg a gazdasági feltételek újra vonzóvá nem teszik számukra a sorozatot, addig a magáncsapatokkal is jól meglesz a sport. http://hurryup1.files.wordpress.com/2009/04/brawn-gp-car1.jpg

Többen kongatják a vészharangokat amiatt, hogy 12 hónapon belül a Honda, a BMW, valamint a Toyota is elhagyta a Forma-1-et, ráadásul a Bridgestone-nak is a 2010-es lesz az utolsó éve a sportban.

Ross Brawn mindazonáltal úgy érzi, hogy az egyéb spekulációk ellenére a gyártók a nehéz gazdasági környezet miatt döntöttek a búcsú mellett, és ha a feltételek újra ideálisak lesznek, visszatérnek a sportba.

"Nyilvánvalóan úgy döntöttek, hogy ez a megfelelő válasz azokra a nehézségekre, melyekkel mostanában szembesültek. Viszont ezen vállalatoknak nagy történelmük van a Forma-1-ben, különösen a Hondának és a Bridgestone-nak, tehát reménykedjünk" - mondta Brawn a Reutersnek.

"El fog tartani egy darabig, néhány év biztos kell, de a Hondának már ez volt a második vagy a harmadik fellépése a Forma-1-ben. A gyártók azt nézik, mennyire értékes számukra az F-1, attól tartok nem szentimentálisan közelednek a dolgok felé. Tehát ha lehetséges, beszállnak, ha nem, akkor pedig nem" - tette hozzá.

A brit mindazonáltal úgy érzi, semmi meglepő nincs abban a körforgásban, hogy a vállalatok hol beszállnak, hol kivonulnak, ez ugyanis már a múltban is hasonlóképpen működött, ráadásul a Forma-1 a magáncsapatokkal is egészségesen élhet.

"Ez egy fontos sport, ezért a gyártók újra felbukkannak majd. Szerencsére azonban a privát istállók részéről nagy az érdeklődés, ők pedig jó néhány évig fenntartják majd az F-1-et. Több mint 30 éve dolgozom a Forma-1-ben, és láttam, ahogy eljutottunk a magáncsapatok uralmától a gyártók dominanciájáig, aztán vissza a privát istállókhoz. Ez a körforgás pedig a gazdasági környezet függvényében megy tovább."

"A kemény mag mindig is megvolt. A Ferrari végig velünk tartott, a Mercedesnek is jelentős történelme van, és mindig meglovagolják az aktuális hullámokat. Úgy vélem, van néhány gyártó, amely rövid távon gondolkozik, és sajnos ezek azok, amelyek most távoznak. A helyükre azonban sok magáncsapat érkezik" - fogalmazott.


Hamilton: A Ferrarinak lesz a legerősebb párosa jövőre


A McLaren istálló húzóembere, Lewis Hamilton már alig várja, hogy megkezdje jól megérdemelt pihenőjét. Szüksége is lesz erőforrásai feltöltésére, hiszen a Forma-1 2010-es idényében több nagyon erős riválissal számol.

A Mercedes néhány napja jelentette be, hogy elválika McLarentől és bár régóta pletykáltak erről, a hír mégis a meglepetés erejével hatott. Lewis Hamilton azonban felkészülten fogadta a döntést: "Már sejtettem, hogy ez fog történni. A Mercedes mindig is egy saját csapatot akart. Szoros kapcsolatot ápoltam velük, minden jót kívánok nekik! Ráadásul ez egy jó jel a Forma-1 számára, hiszen folytatják, miközben más gyártók kiszállnak."

"A McLarent nem érinti súlyosan a dolog, hiszen a motorokat 2015-ig továbbra is a Mercedestől kapjuk, jó marad a viszony a felek közt"- vélekedett a Sport Bild-nek interjút adó brit.

"Persze én annak örülnék a legjobban, ha ezeket a motorokat rajtunk kívül senki sem használhatná (nevet). A Mercedes erőforrásai kétségtelenül a legjobbak a Forma-1-ben"- folytatta a 2008-as bajnok, aki nincs egyedül ezen véleményével, hiszen állítólag a nagy rivális, a Red bull Racing éppen a McLaren vétója miatt nem kaphatta meg a Mercedes V8-asait.

A német portál kérdésére a McLaren kiválósága elemezgette a jövő évi esélyeket is: "Nehéz megmondani, hogy ki lesz elöl. A Red Bull biztosan ott lesz Mark Webberrel és SebastianVettellel. Főként Sebastian javult irtózatosan sokat. Annyira lesz erős jövőre, amennyire az autója. Aztán a is Ferrari fog térni, Alonso és Massa révén talán a legerősebb párosuk van. És természetesen ott a Brawn is, illetve most már Mercedes GP."

Hamilton persze nem csak a riválisoknak bókolt, újdonsült csapattársáról, a Brawn GP-től érkező Jenson Buttonról is elismerően beszélt: "Jenson érkezése jó a csapatnak. Koncentráltan és jó ritmusban vezet, ráadásul félelmetesen tapasztalt. Úgy vélem, jól kiegészítjük egymást. Jó, ha az embernek olyan csapattársa van, aki pontokat vesz el a konkurenciától"- szúrt oda egy lendülettel idei kollégájának, Heikki Kovalainennek, aki jócskán elmaradt tőle. "Ráadásul a legutóbbi két világbajnok egy csapatban lesz, ez nem rossz, nem?!"

Az idei szezon már november legelején véget ért ugyan, ám a pilóták többségére - így Hamiltonra is - várt még néhány PR-esemény. A fiatal britnek azonban lesz ideje feltöltődni az új idény előtt: "A december teljesen szabad számomra, ez idő alatt nem is foglalkozom a Forma-1-gyel. Az ember egy évben több mint tíz hónapon keresztül ebben a világban él, jó egy kis szünetet tartani. Persze fitten fogom tartani magam."

 

Eldőlt: Button a McLaren pilótája lesz 2010-től


Az elmúlt napokban egymásnak ellentmondó információk jelentek meg Jenson Button jövőjével kapcsolatban, ám a McLaren szerdán véget vetett a találgatásoknak, a wokingiak bejelentették, hogy leszerződtették az idei Forma-1-es világbajnokot.

Ez egyben azt is jelenti, hogy jövőre a McLaren a legutóbbi két szezon világbajnokaival áll rajthoz a Forma-1-ben, hiszen Button csapattársa Lewis Hamilton lesz.

Button leigazolásával az is egyértelművé vált, hogy Heikki Kovalainen nek új munkaadó után kell néznie; az elmúlt két évet a McLarennél töltő finn vélhetően valamelyik új csapatnál lel majd új otthonra.

A McLaren sokáig egyezkedett Kimi Räikönnennel, de végül nem tudtak megegyezni vele. A 2007-es bajnok - aki a Ferrarinál vált feleslegessé - azóta már bejelentette, hogy kihagyja a 2010-es F1-es idényt.

A szerződést bejelentő McLaren honlapja büszkén hirdeti, hogy a Forma-1 történetében velük esik meg először, hogy egy csapat a legutóbbi két szezon bajnokaival indul harcba. Jövő évi felállásuk ráadásul azért is különleges lesz, mert legutóbb 1968-ban fordult elő az F1-ben az, hogy két brit világbajnok alkotott egy csapatot, akkor Graham Hill és Jim Clark szerepelt egymás mellett a Lotusnál.

"Mindig nehéz döntés elhagyni egy olyan csapatot, amit hosszú ideje szolgál az ember. Az élet azonban a kihívásokról szól. Idén megnyertem a bajnokságot aBraen GP-vel, amit ugyan sosem fogok elfelejteni, de mindig is azt vallottam, hogy folyamatos kihívásokra van szükségem"- idézi a McLaren honlapja a döntését indokló Buttont.

"A McLaren a világ sportjának egyik meghatározó szereplője, az eredményeik és a világbajnokaik listája - Emerson Fittipaldi, James Hunt, Niki Lauda, Alain Prost, Ayrton Senna, Mika Häkkinen és természetesen új csapattársam, Lewis Hamilton - önmagukért beszélnek. Már kiskorom óta figyeltem a McLarent, és egészen hihetetlen, hogy most végre én is hozzájuk tartozom"- bókolt új munkaadójának a bajnok, aki nem felejtett el köszönetet mondani Ross Brawnéknak sem.

A Mercedes belépésével gyári csapattá váló Brawn GP-nél vélhetően nehezen emésztik meg Button döntését, hiszen nemrégiben Ross Brawn csapatfőnök logikátlan nevezte azon spekulációkat, melyek a pilóta eligazolásáról szóltak. Ha logikus, ha nem, Button távozott.

"Fantasztikus hír, hogy Jenson úgy döntött, a McLarennél folytatja"- köszöntötte újdonsült csapattársát - és vélhetően egyik leendő legnagyobb riválisát Hamilton. "Már alig várom, hogy megkezdjük a közös munkát vele és a mérnökökkel, hogy a 2010-es szezon rajtjára olyan autót rakjunk össze, amellyel harcba szállhatunk a bajnoki címért."

Hamilton nem feledkezett meg Kovalainenről sem: "A legjobbakat kívánom 2008-2009-es csapattársamnak és jó barátomnak, Heikki Kovalainennek, aki az egyik legkedvesebb teremtés, akivel valaha is találkoztam."

A duplázás a cél 2010-ben

Érthető módon a csapatfőnök, Martin Whitmarsh is felhőtlen örömének adott hangot: "A McLarennél mindenki hihetetlenül elégedett, hogy Jensont a csapatunknál üdvözölhetjük. Mindig is arra törekedtünk, hogy a lehető legjobb pilótákat szerződtessük. Jenson és Lewis személyében nem csak a leggyorsabb párosunk van a 2010-es mezőnyben, de a Forma-1 két legkiforrottabb és legprofibb pilótáját tudhatjuk sorainkban."

Whitmarsh biztos benne, hogy megtalálják majd a két kiváló képességű pilóta közt az egyensúlyt, és a csapat honlapján közzétett megszólalásában kitért a pénzre is, ami az elmúlt napok híreit látva teljesen érthető is: "Azt leszögezném, hogy Jenson döntésében nem játszott szerepet a pénz. Nem fizetünk neki többet, mint amit máshol is megkaphatna."

A csapatfőnök Kovalainent is elbúcsúztatta néhány mondatban: "Szeretném megköszönni Heikki elmúlt két évben tanúsított önzetlen hozzáállását. Heikki egy nagyszerű karakter, aki meglehetősen hiányozni fog nekünk. Talán mondanom sem kell, minden jót kívánunk neki a jövő évre"- zárta Whitmarsh, aki nem titkolta, mindkét bajnoki címet meg akarják szerezni 2010-ben.

 

 

 

Felipe Massa hat kör erejéig már visszatért a pályára

A már napok óta intenzíven tréningező Felipe Massa júliusi koponyasérülése óta először ült versenyautóban, igaz, ezúttal még csak gokartban. A Ferrari brazil versenyzője Sao Paulóban tette próbára magát az aszfalton, és a hírek szerint minden rendben volt.

A körözgetés azonban csak rövid ideig tartott, ugyanis eleredt az eső, így Massa gyakorlása mindössze hat körös lett.
"Megtett hat kört és teljesen normális érzései voltak"- kommentálta az első köröket Massa barátja, a Brazíliában versenyző Thiago Camilo saját blogoldalán.

Felipe Massa a konditeremben is sok időt eltölt mostanában, és hamarosan visszatér Európába, hogy a Ferrari főhadiszállásán Forma-1-es szimulátorral is tréningezzen.

Csapata, a Ferrari ugyan nem zárta ki annak lehetőségét, hogy a brazil már az idei szezonzárón ismét F1-es versenyen indulhat, de semmiképpen nem szeretnék elsietni a visszatérést. Egyelőre az tűnik biztosnak, hogy Massa novemberben végén és decemberben is elindul egy gokartversenyen.

Räikkönen jövőre is marad a Ferrarinál, nem megy a WRC-be

Finnországban már szinte készpénznek vették, hogy az idei szezon végén az északi ország ikonja, Kimi Räikkönen befejezi Forma-1-es pályafutását, és átnyergel a rali-világbajnokságba. A Ferrari klasszisának szóvivője azonban cáfolta a kategóriaváltást.

"2010 végéig érvényes szerződésünk van, és ki is fogjuk ezt tölteni"- hangzott az egyértelmű kommentár Räikkönen sajtószóvivőjétől, Riku Kuvajától, akinek szavait a finn Iltalehti minkatársa vetette papírra.

Napokkal ezelőtt szintén finn lapokban jelent meg az információ, miszerint Räikkönen egyik névtelenül nyilatkozó barátja állítja, a finn klasszis már alig beszél az F1-ről, mindig a raliról áradozik. Erre alapozni a finn világbajnok váltását, kissé erősnek tűnik.

A Ferrari csapatfőnökét mindenestre nem lepte meg az újabb pletykaáradat: "Ez nem új a számunkra, bizonyára mindenki emlékszik még rá, tavaly is ugyanez volt. Higgyenek a csapatnak és a tényeknek, ne pedig a híreszteléseknek!"- fakadt ki Stefano Domenicali a Turun Sanomat cikkében.

A tények márpedig arra utalnak, hogy a vörös négykerekűeket jövőre is a Kimi Räikönnen - Felipe Massa páros fogja vezetni a Forma-1-ben, ugyanis mindkét pilótának szerződése van az olaszokkal. A maranellói istálló egyébként már hagyományosan a hazai versenyén, az Olasz Nagydíjon nevezi meg jövő évi párosítását. Monzában idén szeptember 13-án csap össze az F1-es mezőny.

A ralis pletykák vélhetően azért erősödtek fel, mert a 2007-es F1-es világbajnok idén már három rali-versenyen is rajthoz állt, a Magyar Nagydíj utáni hétvégén pedig a WRC-ben (rali-világbajnokság) is leteheti névjegyét.


Fisichella még mindig nem bízik eléggé Ferrarijában

A már két hete a Ferrari színeiben versenyző Giancarlo Fisichella pénteken úgy fogalmazta meg céljait a Szingapúri Nagydíjjal kapcsolatban, hogy szeretne jobb eredményt elérni, mint bemutatkozó futamán Monzában. Az időmérőn ez nem sikerült neki, de a futamon még javíthat.

"Nem kérdés, csalódott vagyok az eredmény miatt"- kezdte a kvalifikáción csak a 18. rajtkockát megszerző olasz.

"Tényleg mindent megpróbáltam, hogy jó legyek, de valahogy még mindig nem bízom eléggé az autóban: majdnem olyan, mintha ő vezetne engem, és nem fordítva. Ez főleg egy ilyen nehéz pályán jelent problémát, hiszen ha nem bízom az autóban, nem is tudok a határon teljesíteni."

"A 18. rajthely azt jelenti, hogy nehéz versenyre számíthatok. Meg fogok próbálni már a rajtnál feljebb lépni néhány helyet, utána pedig jó versenytempót kell diktálnom"- zárta az olasz, aki két hete kilencedik lett, és bár hosszú lesz a vasárnapi futam, nehéz lesz innen pontot szereznie.

A Renault szinte megerősítette Alonso távozását

 

Hetek óta téma a Forma-1-ben az, hogy Fernando Alonso jövőre a Ferrari overallját ölti magára, míg a maranellóiaktól egészen biztosan távozik Kimi Räikkönen. Erre utalhat az is, hogy a Santander jövőre az olaszok szponzora lesz, elősegítve ezzel az Alonso-Ferrari házasságot. Vasárnap Szingapúrban a Renault szinte megerősítette a spanyol távozását.

A legfőbb érintettek hosszú ideig hallgattak, és Räikkönen is rendre azt hangoztatta, 2010-re is érvényes szerződése van a Ferrarival, így nincs miről beszélnie, de azt is leszögezte, ha az olaszok esetleg mégsem tartanának rá igényt, akkor sem aggódik, mert más alakulatok örömmel foglalkoztatnák.

A pletykák három nagydíjjal a 2009-es szezon előtt is tartják magukat, ráadásul a minap már a maranellóiak elnöke, Luca di Montezemolo is úgy nyilatkozott, hogy hamarosan döntenek a finn és a spanyol között. Állítólag Räikkönen, aki 2007-ben vb-címet nyert a maranellóiakkal, a McLarenhez térhet vissza, ahol Lewis Hamilton márkatársa lenne, míg Alonso a Magyarországon megsérült Felipe Massával alkotna egy csapatot, utóbbi helye ugyanis biztosnak tűnik a Ferrarinál, legalábbis Montezemolo nyilatkozata alapján. Persze mindehhez az is kell, hogy Massa teljesen felépüljön súlyos koponyasérüléséből.

Ami Alonsót illeti, a spanyol sosem tagadta, hogy nagy álma válna valóra azzal, ha a Ferrarinál versenyezhetne, ennek ellenére mindig kitérő választ adott, amikor arról faggatták, erre mikor is kerül sor. Szingapúrban azonban, ahol a Renault pilótáját harmadikként intették le a versenyen, miközben Räikkönen a 10. lett, a spanyol először utalt arra, hogy valószínűleg távozik a francia alakulattól a 2009-es szezon végén.

"Ez a harmadik hely semmin nem változtat, a döntésemet már meghoztam, és ezt hamarosan nyilvánosságra is hozom majd"- idézte a jövőjét firtató kérdésre válaszoló kétszeres világbajnokot a motorsport-total.com.

Mindeközben a Renault F1-es csapatának ügyvezető igazgatója, Jean-Francois Caubet a TF1
televíziónak utalt Alonso távozására, vagyis egyre több nyilatkozat támasztja alá azt, hogy a spanyol Maranellóba teszi át székhelyét: "Azt hiszem, hogy a családja mindig is a Renault marad, és sajnálni fogjuk őt, de ő is minket."

Az Autosport közben arról értesült, hogy a bejelentés csak azért várat magára, mert a jogászok még dolgoznak Räikkönen 2010-es szerződésének felbontásán, de gyakorlatilag már az olaszok sem tagadják, hogy Alonso hozzájuk készül. Stefano Domenicali ferraris csapatfőnök vasárnap éjjel Szingapúrban pedig úgy fogalmazott, mihamarabb dűlőre akarnak jutni a 2010-es felállás ügyében: "Azt gondolom, hogy amint készen állunk, ismertetni fogjuk. Nem akarunk sokáig várni."

A brit internetes szaklap azon kérdésére pedig, hogy vajon már jövő héten, Szuzukában fény derülhet-e a maranellóiak jövő évi versenyzőinek kilétére, az olasz szakvezető a következő választ adta: "Ez is egy lehetőség, de nincs rá garancia."
Úgy tűnik, már tényleg csak napok kérdése, és választ kapunk arra, hogy mekkora is a hónapok óta keringő pletykák valóságtartalma.

 



 

Érdekes ellentét a Ferrarinál: Massa füstölög, Räikkönen örü

Mintha Felipe Massa és Kimi Räikkönen nem is egy csapatban versenyezne,
a Ferrari pilótái annyira eltérő véleménnyel vannak a Magyar Nagydíj első napjáról.

Míg Räikkönen egyértelműen elégedett és optimista a Hungaroringen eltöltött első nap után, addig márkatársa, a pályáról pénteken gyakran lesodródó Massa nem tudott pozitívumról beszámolni.

Kimi Räikönnen (7. és 11. helyezés):
"Az autó nem volt annyira rossz. Van néhány kisebb dolog, amin dolgoznunk kell, és akkor talán gyorsulhatunk, de összességében kifejezetten elégedett vagyok. Idén a szuperlágy gumikkal általában meggyűlik a bajunk, de itt sokkal jobbnak tűnik a helyzet ebből a szempontból. Meglátjuk, mire megyünk szombaton, de ez a péntek kétségtelenül jobban alakult, mint a közelmúltban a legtöbb. A szoros eredményeket látva van esélyünk arra, hogy jó rajtpozíciót szerezzünk. Úgy látom, ezen a pályán sokkal jobban összerázódik a mezőny."

Felipe Massa (8. és 18. helyezés):
"Nem vagyok elragadtatva a mai nap eseményeinek alakulásától. Sokat vergődtem azzal, hogy az autó egyensúlyát elfogadható szintre hozzam, a gumik pedig kicsit szemcsésedtek, különösen a kemény keverék, de igazából egyik típussal sem tudtam hosszabb etapokat teljesíteni. Ennek tetejébe a második edzés vége felé még a felfüggesztésem is megsérült, amikor lesodródtam a pályáról, így emiatt értékes időt vesztettem. Itt általában sokat változnak a körülmények egyik napról a másikra is, remélem, hogy ezúttal is ez fog történni."

Räikkönen: A Hungaroring nagy esély a Ferrarinak

 

Kimi Räikkönen úgy gondolja, az idei évben gyengélkedő Ferrari számára a Magyar Nagydíj remek lehetőséget nyújt arra, hogy az élmezőnyben harcoljon a minél jobb helyezésért. A Hungaroringhez hasonló karakterű monte-carlói pályán futott verseny eddig az idei legjobb futama volt a 2007-es világbajnoknak, ezért Räikkönen reméli, hogy a magyar pálya is fekszik a Ferrarinak.

"Az biztos, hogy a következő futam fog legjobban hasonlítani Monacóhoz. Idén ott dobogóra tudtunk állni, ugyanez a célunk a Hungaroringen is. A hercegségben az utolsó percig harcban voltunk pole pozícióért, és ha sikerült volna megszerezni, valószínűleg a verseny teljesen másképp alakul"- mondta el Räikkönen a Ferrari által kiadott előzetesben.

A Monacói Nagydíj óta azonban sok idő telt el, így közel sem biztos, hogy a májusi teljesítmény megismételhető most is: "Magyarországon ismét megpróbáljuk, de nehéz lesz. Az F60-ast elvileg könnyen a pályához lehet hangolni, de tudjuk, hogy a többi csapat is jelentősen fejlesztette autóját Monaco óta, úgyhogy szoros küzdelem lesz. Pontosabb képet kapunk pénteken, az első szabadedzés után."

Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke nemrégiben kijelentette, erőforrásaikat rövidesen kizárólag a 2010-es modellre fordítják, és felhagynak a próbálkozással, hogy versenyképessé tegyék az idei autót. Räikkönen elismerte, 2009 hátralevő része nehéz lesz, ha az F60-as modell fejlesztése befejeződik: "A kezdetektől nagyon keményen dolgoztunk, hogy csökkentsük a különbséget az élen állókhoz képest. Az sem segíti a felzárkózást, hogy idén nem lehet tesztelni. Hogy a szezon második fele miként alakul, attól is függ, hogyan használjuk erőforrásainkat, mivel a jövő évi autó munkálatai már gőzerővel folynak."

 

Csapatoktól független FIA-elnököt szeretne a FOTA

 

 

A Nemzetközi Automobil-szövetség és a FOTA megegyezését követően eldőlt, hogy nem indul új széria jövőre, és Max Mosley októberben távozik az FIA éléről. Ebből a szempontból tehát a csapatok akarata érvényesült, most az a kérdés, hogy az új elnökkel milyen viszonyban lesznek. Noha a csapatoknak nincs beleszólásuk, hogy kit választ elnöknek az FIA, véleményük van, milyen a megfelelő jelölt.

John Howett, a FOTA alelnöke a csapatok szövetsége nevében mondta el, számukra milyen lenne az ideális FIA elnök: "A mi szempontunkból nézve olyan elnököt látnánk szívesen, aki független. Olyasvalakit, akinek egyik csapathoz sincs kötődése, sem jelenleg, sem a múltban"- idézi a Toyota csapatfőnökének nyilatkozatát az Autosport.

"A nemzetközi szövetség tevékenysége sokkal szerteágazóbb, mint pusztán a versenysport felügyelete. Az egész világon jelen van, az autógyártók pedig olyan személyt szeretnének, aki képes megfelelni a kihívásoknak szerte a világon és a sportra is tud koncentrálni"- tette hozzá.

Howett hangsúlyozta, hogy az FIA és a FOTA közt történt szerdai megegyezéssel tisztázódtak a vitás kérdések, és nem terheli rossz viszony a két fél kapcsolatát. A Toyota elnöke ezzel együtt úgy véli, az FIA-n a sor, hogy megválasszák Mosley utódát: "A nemzetközi szövetség egy önálló testület, az ő felelősségük, hogy kit választanak következő elnöküknek."

 

A Ferrarinál hibának tartják a KERS-t, de tanulnak belőle

Nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket a kinetikus energia-visszanyerő rendszer a Forma-1-ben, pedig komoly összeget fektetett bele az a néhány csapat, amely rendszeresen vagy éppen alkalmanként, de beszerelte versenygépeibe a szerkezetet. A Ferrari istállót vezető Stefano Domenicali szerint tanulniuk kell a történtekből, mert ilyen drága melléfogást még egyszer nem követhetnek el.

"A valóság az, hogy a tények alapján a KERS, abban az állapotban, ahol most tartunk vele, nincs készen arra, hogy a jelenlegi szabályok alatt szerepeltessük. Ez a helyzet, és az ilyeneket a jövőben el kell kerülnünk"- folytatta az olasz. "Eleinte mi is azt hittük, hogy ez egy jó ötlet, nem tagadjuk. De ahogy egyre jobban előre jutottunk, rájöttünk,

A Ferrari versenygépeiben a Brit Nagydíjon is működött a KERS, de már egyedüliként voltak ezzel a mezőnyben. Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke már korábban is amellett harcolt, hogy a FOTA szavazza le a berendezés kötelező jellegű használatát 2010-től, amit június elején meg is tettek.

hogy nem a megfelelő irányba megyünk. A jövőben, mielőtt bármiben döntenénk, alaposan meg kell fontolnunk, mert nem szabad még egy ilyen hibát elkövetnünk."

A KERS ugyanis drága mulatság, még az F1-ben szereplő csapatok számára is, főképp a nehéz gazdasági helyzetben. Nem csoda, hogy a mezőny egyik privát csapata, a Force India néhány nappal ezelőtt bejelentette, az idei szezon hátralévő részében sem foglalkoznak a szerkezettel.

Di Montezemolo meglepődött Mosley lépésén

Luca di Montezemolót, a Ferrari elnökét meglepte Max Mosley döntése, mely annak érdekében született, hogy egységes maradjon a Forma-1 2010-től is. A Nemzetközi Automobil-szövetség elnöke ugyanis a mai napon kijelentette, nem indul újra az elnökválasztáson, mert részben ezzel a lépéssel megegyezésre tudták bírni a csapatokat.

Az egyeztetés a szerdai párizsi ülésen sikerrel zárult: az FIA, a FOTA és Bernie Ecclestone között megszületett a végleges megállapodás.

"Nagyon jól oldotta meg a problémát"- nyilatkozta di Montezemolo Mosley-val kapcsolatban. "Ahhoz, hogy sikerüljön elérni egy megállapodást, mindenkinek ugyanannyira kell segédkeznie. A vitázás nem tett volna jót az F1-nek, főképp nem a közönségnek, mert az F1 egy fantasztikus sport, amit most újra meg kellett erősíteni, nem csak megvédeni."

Mosley ugyanakkor már keserűbb szájízzel nyilatkozott: "Elérték azokat a szabályokat és a stabilitást, amiket akartak, a mi oldalunkon az új csapatok indulását és a költségcsökkentést sikerült elérni"- idézte a brit vezetőt az autosport.com. "Az én tudomásom szerint a csapatok mindig is meg akartak szabadulni tőlem. Azt majd még meglátjuk, hogy az utódom mennyire nyeri el a tetszésüket."

FOTA: A Forma-1 a megegyezés nyertese

A Forma-1-es csapatok szövetsége (melynek a Williams és a Force India nem tagja), a FOTA képviselői csütörtökön Bolognában sajtókonferencián reagáltak az egy nappal korábbi megegyezésre, melynek értelmében mindannyian maradnak a Forma-1-ben 2010-ben is, és nem indítanak ellensorozatot.

A FOTA és a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) közt a jövő évi szabályok miatt kirobbanó hosszas huzavona végre lezárult, amiből a legtöbb vélemény szerint a szurkolók, és maga a sportág profitálhat leginkább.

"Elértük, amit akartunk: egy Forma-1 lesz a legjobb pilótákkal, a legjobb csapatokkal, és közösen azért dolgozunk, hogy az emberek jobban szórakozzanak, ha futamot néznek"- kezdte Flavio Briatore, aki az elmúlt napokban többször is élesen bírálta az FIA elnökét, Max Mosley-t.

"A szurkolók velünk vannak, és ők a pilóták küzdelmeit akarják látni. Az elmúlt hat-hét hónapban sok szó esett a politikáról és a költségekről, ezek pedig olyan témák, amik szerintem nem érdeklik a rajongókat. Ők a show-t szeretik, a versenyeket, és nekünk ismét a sportról kell beszélnünk."

A FOTA-nak néhány hete már nem tagja a Williams és a Force India mivel ez a két csapat már az első határidőre is feltétel nélkül adta le a nevezését. A Williams ügyvezető igazgatója, Adam Parr azonban bízik benne, hogy hamarosan ők is visszakerülhetnek a csapatokat tömörítő szervezetbe: "Szerintem mindannyian ezt akarjuk. Hihetetlenül fontos, hogy mi, a Force India és az új istállók is részt vegyenek a soron következő megbeszéléseken."

A Renault első emberéhez hasonlóan a Toyota elnöke, John Howett is a sportágat tartja a szerdai megegyezés legnagyobb nyertesének: "A vita a Forma-1 győzelmével ért véget. Mostantól lehetőségünk van egy nagyon stabil, életképes platform létrehozására, amely lehetővé teszi, hogy a Forma-1 továbbra is a világ legjobb pilótáit, a legjobb

FOTA-nak néhány hete már nem tagja a Williams és a Force India mivel ez a két csapat már az első határidőre is feltétel nélkül adta le a nevezését. A Williams ügyvezető igazgatója, Adam Parr azonban bízik benne, hogy hamarosan ők is visszakerülhetnek a csapatokat tömörítő szervezetbe: "Szerintem mindannyian ezt akarjuk. Hihetetlenül fontos, hogy mi, a Force India és az új istállók is részt vegyenek a soron következő megbeszéléseken."

csapatokat és a legjobb pályákat fogja össze."

"Nagyon jó alapunk van a következő lépés megtételéhez, hogy a még nyitott kérdéseket is tisztázzuk. A következő napokban erre is sor kerülhet"- csatlakozott kollégái véleményéhez Mario Theissen, a BMW Sauber csapatfőnöke.

Természetesen a Red Bull Racing vezetője, Christian Horner is örül neki, hogy lezárult a vitás időszak: "Ez egy nagy nap volt a Forma-1 számára. Az idei bajnokság eddig roppant erős volt, remélhetőleg mostantól teljes mértékben a pályán zajló eseményekre koncentrálhatunk." Horner óhaja teljesen érthető is, hiszen alakulatának még minden esélye megvan arra, hogy befogja a listavezető Brawn GP t. Nem úgy a többieknek...

Bernie Ecclestone, a sorozat jogtulajdonosa ugyanakkor kicsit másként látja a történteket: "Az egyezségnek nincs győztese, csak egy jó kompromisszum van. Nagyon-nagyon örülök neki, hogy végül az ész diadalmaskodott. Én mindig is ebben bíztam. Annak is örülök, hogy a csapatok végre nem fogják korlátlanul költeni a pénzt."

Hamilton az utolsó métereken megszerezte a bajnoki címet

 

A 2008-as világbajnokság a Brazil Nagydíj utolsó méterein dőlt el, Lewis Hamilton ülhet fel a világ trónjára! Felipe Massa megnyerte ugyan a futamot, de Hamilton az utolsó kanyarokban megelőzte Timo Glockot és megszerezte az ötödik helyet, ami bajnoki címet ért neki.

Hamilton így egyetlen ponttal megelőzte brazil riválisát és ő lett minden idők legfiatalabb világbajnoka. Massa pedig minden bizonnyal megpályázhatja a legszomorúbb futamgyőztes címet.

A mezőny már felsorakozott a rajtrácsra, és csak néhány perc volt hátra a felvezető kör megkezdéséig, amikor leszakadt az ég. Ez persze nem volt váratlan, hiszen a meteorológusok már hetek óta esős hétvégéről beszéltek, és vasárnap délután - magyar idő szerint kora este - igencsak borongós volt az idő Interlagosban.

Az eső két percen keresztül ömlött, ám utána hirtelen elállt. A rajtprocedúrát mindenestre 10 perccel későbbre tolták.

A futam a világbajnoki címekről volt hivatott dönteni, tehát eleve nem ígérkezett unalmasnak, ám az eső tovább növelte az izgalmi faktort. Ugyanis nem lehetett egyértelműen eldönteni, hogy a száraz vagy az esős gumik a legalkalmasabbak ezen körülmények között, így hibázni is könnyebb volt.

A biztonsági autó néhány perccel a rajt előtt megtett egy "felderítő" kört, és a televíziós felvételeken jól látszott, hogy a pálya egyes kanyarjaiban állt a víz, máshol viszont voltak kevésbé nedves foltok is.

Az élmezőny hiba nélkül jött el a rajtnál, Felipe Massa elsőként fordult el Jarno Trulli és Kimi Räikkönen előtt. Lewis Hamilton nem reagált a legjobban, de csapattársa, Heikki Kovalainen jól teljesített a hátvéd szerepkörében, így megóvta a vb-éllovast. A finn azonban nem tudta sokáig feltartóztatni a mögötte érkezőket, Sebastian Vettel és Fernando Alonso is hamar áthámozta magát a McLarenen.

A mezőny végén azonban történt egy kis galiba. David Coulthard utolsó Forma-1-es versenyére készült, ám sajnálatos módon ez mindössze két kanyarig tartott Brazíliában, a rutinos skót megforgott a Red Bull Racinggel és eltalálta Nakadzsima Kazukit is. A japán azonban folytathatta, de DC autója a pálya szélén ragadt.

Nem is lehetett kérdéses, beküldték a biztonsági autót, amely három körön keresztül vezette a mezőnyt. A repülőrajt nem változtatott a sorrenden, Massa őrizte első helyét, Hamilton pedig továbbra is negyedik volt.

Räikkönen mindent elkövetett, hogy megelőzze Trullit, de az olasz remekül tartotta magát a második pozícióban. Kicsit hátrébb Kovalainen és Alonso a hatodik helyért vívott, de ezúttal is a védekező fél, jelen esetben a spanyol volt a nyertes.

6-7 kör elteltével elkezdett száradni a pálya és egyre többen lecserélték köztes esőgumijaikat száraz pályára alkalmasakra. Az elsők között húzta meg ezt a Force India, aminek köszönhetően Giancarlo Fisichella egyre feljebb lépett.

A versenyt vezető Felipe Massa a 11. körben állt ki a bokszba, egy körrel később pedig Hamilton is így tett. A brazil az élre állhatott vissza, de Hamiltont Alonso, Vettel és Fisichella is megelőzte, hiszen ők már korábban felvették a bordázott abroncsokat. Az ezüstnyílban gépészkedő brit néhány körön keresztül a 6. helyen autózott Fisichella mögött, a 18. körben azonban sikerült a Force India elé kerülnie és az 5. helyen folytathatta.

Az élen Massa sem autózhatott zavartalanul, hiszen a visszapillantó tükrében folyamatosan ott látta Vettel Toro Rossóját, aki könnyedén tartotta a Ferrari tempóját. Mögöttük Alonso autózott, aki szintén korán vette fel a száraz gumikat.

Räikkönen a negyedik helyre csúszott vissza a kiállások után és le is szakadt az élbolyról. Hamilton tartotta az ötödik helyet, ami számára még éppen világbajnoki címet ér, függetlenül Massa eredményétől.

Az intermediate gumik lecserélése miatt előre hozott bokszkiállások minden taktikát felborítottak, a csapatoknak menet közben kellett módosítaniuk. Újabb eső azonban nem volt várható a futam leintéséig, tehát az előrejelzések szerint a természet nem készült újabb fordulattal.

Massa a 28. körben fellélegezhetett, hiszen Vettel kiállt a bokszba és csak a hatodik helyre tért vissza. A fiatal német remek időket autózott a nehéz autóval is, és bár egy kiállása még biztos volt, jelezte, a végén vele is számolni kell.

Massa a 38., Hamilton a 41. körben állt ki második kerékcseréjére, ám ekkor még nem lehetett tudni, hogy teljesíteni tudják-e így a hátralévő versenytávot, vagy esetleg újra ki kell állniuk tankolni nem sokkal a leintés előtt.

Mindenestre miután a teljes mezőny letudta második kerékcseréjét is (Vettelt leszámítva, aki már háromszor volt kint) Massa vezetett Alonso és Räikkönen előtt. A dobogósoktól elmaradva Hamilton negyedik helyen körözött, de a britnek már ez is bajnoki címet ért volna. A McLaren mögött a mai is nagyot autózó Vettel száguldott, Kovalainen és a két Toyota haladt még pontszerző helyen.

14 kör még hátra volt, amikor több pilótának is bemondta a csapat rádión, hogy hamarosan eső várható, persze hasonló előrejelzés volt már a szezonban korábban is és akkor mégsem ázott el a mezőny.

Hat körrel a vége előtt most azonban elkezdett esni, így mindenki húzott be a bokszba intermediate gumikért, a sorrend azonban nem sokat változott. Massa továbbra is vezetett, Hamilton viszont ötödikre csúszott vissza, Glock ugyanis nem kért az intermediate gumikból, így a brit elé került. Hamilton két körrel a vége előtt azonban ezt is elbukta, mivel Vettel megelőzte őt, miközben az eső egyre jobban rákezdett. A hatodik hely már kevés lett volna, mivel Massa közben megnyerte a versenyt. A mclarenesnek azonban szerencséje volt, hiszen a bordázott gumikkal Glock teljesen belassult így Hamilton könnyedén elmehetett mellette a az utolsó métereken, így pedig a világbajnoki címhez szükséges ötödik helyen intették le. A 23 éves, 9 hónapos és 27 napos Hamilton ezzel minden idők legfiatalabb világbajnoka lett.

No, de nemcsak a bajnoki címre pályázó duóról szólt a futam. A második helyet Alonso szerezte meg a Renault-val, a harmadik pedig a másik ferraris, Kimi Räikkönen lett. Massát biztos nem vigasztalta, de az eredményhirdetésen két világbajnok között állhatott a dobogó legmagasabb fokán.

Negyedikként Vettelt intették le, aki méltóképpen búcsúzott a Toro Rossótól. Hamilton mögött Glock, Kovalainen és Trulli szerzett még pontot.

A Brazil Nagydíj nem csak a pilóták bajnokságában volt döntő, hanem a konstruktőrökében is. A Ferrari 11 pontos előnnyel vágott neki a szezonzárónak, az első és a harmadik helynek köszönhetően pedig nem is lehetett kérdés, hogy ez a trófea, amolyan vigaszdíj gyanánt az olaszokhoz került.

 

Brazil Nagydíj
2008. november 2. vasárnap
Végeredmény
1. Felipe Massa
[Ferrari]
1ó47:00:000 10 pont
2. Fernando Alonso
[Renault]
+ 13.298 8 pont
3. Kimi Räikkönen
[Ferrari]
+ 16.235 6 pont
4. Sebastian Vettel
[Toro Rosso]
+ 38.011 5 pont
5. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
+ 38.907 4 pont
6. Timo Glock
[Toyota]
+ 44.368 3 pont
7. Heikki Kovalainen
[McLaren-Mercedes]
+ 55.074 2 pont
8. Jarno Trulli
[Toyota]
+ 1:08.433 1 pont
9. Mark Webber
[Red Bull Racing]
+ 1:19.666
10. Nick Heidfeld
[BMW Sauber]
+ 1 kör
11. Robert Kubica
[BMW Sauber]
+ 1 kör
12. Nico Rosberg
[Williams]
+ 1 kör
13. Jenson Button
[Honda]
+ 1 kör
14. Sébastien Bourdais
[Toro Rosso]
+ 1 kör
15. Rubens Barrichello
[Honda]
+ 1 kör
16. Adrian Sutil
[Force India]
+ 2 kör
17. Nakadzsima Kazuki
[Williams]
+ 2 kör
18. Giancarlo Fisichella
[Force India]
+ 2 kör
Leggyorsabb kör
Felipe Massa
[Ferrari]
1:13.736 (36.kör)
Kiesők
19. Nelsinho Piquet
[Renault]
1. kör
20. David Coulthard
[Red Bull Racing]
1. kör



A 2008-as Forma-1-es világbajnokság végeredménye:


Pilóták: Konstruktőrök:
1. Hamilton 98 1. Ferrari 172
2. Massa 97 2. McLaren-Mercedes 151
3. Räikkönen 75 3. BMW Sauber 135
4. Kubica 75 4. Renault 80
5. Alonso 61 5. Toyota 61
6. Heidfeld 60 6. Toro Rosso-Ferrari 34
7. Kovalainen 53 7. Red Bull-Renault 29
8. Trulli 31 8. Williams-Toyota 26
9. Vettel 30 9. Honda 14
10. Glock 30
11. Webber 21
12. Piquet 19
13. Rosberg 17
14. Barrichello 11
15. Nakadzsima 9
16. Coulthard 8
17. Bourdais 4
18. Button 3

A női lábak fetisisztája - Hamilton, kicsit másképp

Mióta a McLaren-Mercedes 23 éves sztárpilótája tavaly május környékén szakított Jodia Mával, akivel mellesleg négy évig járt, sorra jelennek meg róla a hírek és a fotók szebbnél-szebb nőkkel kapcsolatban. Legutóbb éppen egy Pussycat Doll-lal, Nicole Scherzingerrel boronálták egy párrá, de előtte rajta volt listáján két modell, Miss Törökország, és egy döntős Miss World is.

 

Persze a bulvár világ hírgyártását helyén kell tudni kezelni,

de Lewis Hamilton sikerét, és ’jópasi’ mivoltát tekintve, nem kell csodálkozni rajta, ha a vele hírbe hozott, úgynevezett celebek valóban csak úgy zsongnak körülötte.

Hamilton a 2007-es Forma-1-es bajnokságot első nekifutásra majdnem megnyerte, a pályákon meghazudtolja korát, a magánéletben azonban ő is egy fiatal srác, aki nem veti meg a csinos nőket.

A fiatal brit pedig semmiképp sem akarja megbántani a körülötte legyeskedő modelleket és énekesnőket, sőt kifejezetten keresi a társaságukat. Leginkább a sötétbarna hajúakat kedveli, a női lábak megszállottja, igaz saját bevallása alapján, nem tartja magát playboynak
.

Miután Lewis 2007-ben szakított Jodiával, augusztusban két hétig vendégeskedett csapata egyik főszponzorának, a Tag Heuer-tulajondonos, Mansour Ojjeh jachtján, mely a franciaországi St. Tropez-ban horgonyzott akkor. Mr. Ojjeh lánya régóta jó barátja, így a 18 éves Sarah-val jóformán egész idő alatt együtt lógtak. Volt közös fürdőzés, a megjelent fotók tanúsága szerint szívesen értek egymáshoz a fiatalok, tengerparti séta és közös vacsorák kettesben.

 

Ezt követően novemberben lehetett legközelebb Hamilton magánéletéről hallani, amikor is a 20 éves Cemre Mirel, Törökország korábbi szépe teregette ki, állítólag több hónapos viszonyuk titkait a News of the World-nek. A balkáni szépség 10-ből 11 pontot adott Hamiltonnak, hogy is fogalmazzak, a közös estékre, amiket együtt töltöttek. A jelek szerint a mclarenes srác nem csak a pályán nyújt kiváló teljesítményt...

Mirel azt is elárulta a brit lapnak, hogy gyakran kapott Hamiltontól pajzán tartalmú sms-eket, és előre jelezte a modellnek, a lába lesz az első, amit első közös éjszakájukon tüzetesen meg fog vizsgálni. Az érintett nem nyilatkozott az ügyben.

Az új szezon új hölgyeket hozott

Az új szezon újabb barátnő-jelölteket hozott magával, 2008. februárjában vetett szemet Hamilton Vivien Burkhardtra, a 22 éves mediterrán szépségre (a 2007-es Miss Grenada). A Cannes-i Filmfesztiválon volt az első közös megjelenésük, és állítólag mindketten komolyan veszik kapcsolatukat. A május végén rendezett Monacói Nagydíjra Vivien nem utazott el, tudva, hogy Lewis jobban szeret egyedül készülni a futamokra.

Hamilton meg is nyerte a hercegségbeli versenyt, jelentős győzelmét pedig az éppen ott tartózkodó, a McLaren-Mercedes csapatánál vendégeskedő Nicole Scherzingerrel ünnepelte együtt. Minden bizonnyal Burkhardt legnagyobb bánatára, aki természettudományi egyetemi tanulmányokat folytat szülőhazájában, valamint folyékonyan beszél németül, angolul és franciául.

A Pussycat Dolls énekesnője és Hamilton kiválóan érezték magukat egymás társaságában, ezzel pedig el is indították az újabb lavinát. A 29 éves Nicole-lal még a 2007-es MTV Music Awards díjkiosztógáláján találkoztak Münchenben, onnan ered a jó barátság. Saját bevallásuk alapján rendszeresen beszélgetnek telefonon, de Hamilton tagadja, hogy bármi is lett volna köztük. Azt is elmondta, nincs idejük magánéletre, de még szerelemre sem. Ami azért valljuk meg, nagy baj lenne, ha valóban így lenne.

Azóta viszont újfent együtt mutatkoztak, méghozzá kart karba öltve jelentek meg Nelson Mandela 90. születésnapi partiján is, amit a londoni Hyde Parkban tartottak, június végén.

Kevésbé megalapozott pletykák összehozták már Naomi Campbellel, Kylie Minogue testvérével, Daniivel, sőt a szintén énekes Natasha Bedingfielddel is.

Lewis Hamiltonnak hamar hozzá kellett szoknia a hirtelen jött sikerrel párosuló bulvár világhoz is, és habár már megtanulta kezelni a kényes szituációkat, egy dolog továbbra is zavarja: "Ha elmegyek egy haverommal és annak barátnőjével mondjuk moziba, egyből azt kezdik el mondogatni, hogy ez Hamilton legújabb barátnője. Rengeteg dolgot írnak az ember magánéletéről, aminek sokszor a nagy része nem is igaz. Nem lett volna rossz, ha az összes velem hírbe hozott nővel tényleg összejöttem volna, de nem így volt. Nem vagyok playboy."

 

Kínai győzelmével Hamilton újabb lépést tett a vb-cím

felé

Az eseménytelen Kínai Nagydíjon Lewis Hamilton végig magabiztosan vezetve gyűjtötte be a futamgyőzelmet. Legfőbb riválisa, Felipe Massa csapattársi segítséggel második lett, a bajnoki címről tehát a szezonzáró Brazil Nagydíj dönt majd. Robert Kubica kiszállt a bajnoki csatából.

Minden bizonnyal a japán esetből is okulva az élmezőny a kínai rajtnál nagyon vigyázott egymásra, Lewis Hamilton megtartotta első helyét, hiszen remekül lőtt ki a rajtrácsról. A Ferrari pilótái, Kimi Räikkönen és Felipe Massa is megtartották pozíciójukat, nem tudtak versenyre kelni a mclarenessel.

Mögöttük viszont remek csata alakult ki Fernando Alonso és Heikki Kovalainen között. A finn (kivételesen) jól rajtolt, és már úgy tűnt, hogy megelőzi a spanyolt, de a Renault versenyzője nem hagyta annyiban a dolgot, és még az első körben a pálya leghosszabb egyenesében erőből megverte riválisát.

Jarno Trulli számára nem sokáig tartott a Kínai Nagydíj, az olasz már a rajt után megpördült (Sébastien Bourdais-val koccant), a toyotás a kavicságyból még kikecmergett, de a bokszban véget ért számára a verseny.

Robert Kubica profitált Trulli és Bourdais koccanásából, a lengyel a 11. helyről a pontszerző nyolcadikra ugrott előre, de a BMW Sauberben nem volt meg az az átütőerő, amivel sokkal feljebb léphetett volna.

Hamilton közben sorra futotta a leggyorsabb köröket, és szép lassan hizlalta előnyét Räikkönen előtt. Massa még ennyire sem tudott tapadni a britre, sőt, az ismét jó napot kifogó Alonsóra kellett figyelnie. A spanyol napokkal ezelőtt úgy nyilatkozott, hogy kész segíteni a brazilt a bajnoki csatában, de később azt is hozzátette, ha esélye lesz, a győzelemre tör majd. Most viszont úgy tűnt, visszavesz Massa mögött és inkább nem kekeckedik a ferrarissal.

Meglepő módon az élen álló trió leglassabb tagja, Felipe Massa állt ki szervizelni elsőként, a brazil a 14. körben látogatta meg szerelőit, vele együtt pedig Alonso is kilátogatott a bokszba. A következő körben aztán érkezett Hamilton és Räikkönen is, tehát az ő autójuk sem volt sokkal nehezebb. A finn és a brit is a keményebb keverékű gumit kapta meg (Hamilton azzal is kezdte a futamot), míg Massa továbbra is a lággyal folytatta, annak ellenére, hogy az a jelek szerint nem volt éppen a legideálisabb.

Az élbolyban az első bokszkiállások sem változtatták meg a sorrendet, Hamilton magabiztosan vezetett Räikkönen előtt, Massa továbbra is lőtávolon kívül volt mögöttük, Alonso pedig negyedik helyét őrizte könnyedén. Mögöttük Kovalainen, Nick Heidfeld, az egykiállásos taktikán lévő Timo Glock, valamint Robert Kubica autózott pontszerző helyeken.

A BMW-s pilóta számára azonban ez az eredmény a világbajnoki álmok végét jelentette volna, hiszen Hamilton előtt kellett volna végeznie ahhoz, hogy maradjon esélye a szezonzárón is. A lengyel már a futam előtt is az esőért fohászkodott, és valóban csak az keverhette volna meg a lapokat, száraz pályán nem volt esélye sokkal előrébb lépni. Az égi áldás azonban ezúttal elkerülte a sanghaji versenypályát.

Heikki Kovalainen idei pechlistájára újabb bejegyzést róhatott fel, a finn jobb első defektet kapott, így bukta a pontszerzés lehetőségét is, mivel majdnem egy teljes kört kellett megtennie három ép gumival.

Massa 19 körrel a leintés előtt tudta le második kerékcseréjét, Räikkönen és Hamilton ezúttal is egy körrel később tette meg ugyanezt.

A Ferrari esélytelen volt Hamilton befogására, így Räikkönennek arra kellett figyelnie, hogy "bevárja" csapattársát, és a leintésig maga elé engedje, hogy a brazil csak két pontot bukjon Hamiltonnal szemben, és a bajnoki cím sorsáról döntő csatát Brazíliára, a szezonzáróra tolják. Az előzés 7 körrel a leintés előtt meg is történt, így Massa átvehette a második helyet.

Az eseménytelen futamot végül Lewis Hamilton nyerte, teljesen megérdemelten, hiszen a brit végig vezetett, leszámítva persze a bokszkiállásokat, riválisai pedig megszorítani sem tudták. A dobogón Massa és Räikkönen locsolhatott még pezsgőt, bár egyiküknek sem volt túl jó kedve.

Alonso is megőrizte negyedik helyét, a spanyol mögött a BMW Sauber duója, Nick Heidfeld, Robert Kubica sorrendben ért célba. Timo Glock hetedik helyen zárt a Kínai Nagydíjat, az utolsó pontot pedig a másik renault-s, Nelsinho Piquet tehette zsebre.

Hamilton tehát két ponttal növelte előnyét Massával szemben, vagyis Brazíliában hétpontos előnyével kell gazdálkodnia. Más kérdés, hogy egy éve Kimi Räikkönen a szezonzárót éppen hétpontos deficittel várta Hamilton mögött...

A szezonzáró Brazil Nagydíjat két hét múlva rendezik Interlagosban.

 

Asztali nézet